Volvo C40 Recharge dizaina stāsts

Daudzējādā ziņā Volvo C40 Recharge atspoguļo Volvo Cars nākotni: tas ir vēsturiski pirmais Volvo modelis, kas izstrādāts kā pilnībā elektropiedziņas automobilis un tiks piedāvāts tiešsaistē ar ērtu Care piedāvājumu. Tā SUV elementi un priekšrocības apvienojumā ar zemāku virsbūves profilu nozīmē, ka Volvo Cars arī ienāk jaunā segmentā – un šajā nolūkā tiek ieviests vismodernākais dizains un funkcijas, kas līdz šim nav redzētas Volvo automobiļos.

“C40 ir automobilis, kas simbolizē elektrifikāciju un sniedz to pilnībā,” saka Volvo Cars dizaina nodaļas vadītājs Robins Peidžs. “Tam piemīt XC40 personība, kas daudziem izrādījās pievilcīga, taču tā ir pastiprināta vēl vairāk ar dinamisko iespaidu un slaido silueta profilu. Tas ir patiesi pievilcīgs produkts cilvēkiem, kuri vēlas iegūt SUV patīkamās īpašības mūsdienīgākā veidolā.”

C40, kas izstrādāts uz XC40 pamatelementiem, rada tādu pašu jaudas un spēcīga rakstura sajūtu kā tā brālis, vienlaikus papildinot to ar atlētisku un vieglu iespaidu. Ideja iet jaunā virzienā ar kaut ko pazīstamu atspoguļojas detaļās: Volvo raksturīgie priekšējie lukturi Thor Hammer ir papildināti ar jauniem pikseļu LED lukturiem, kas automātiski pielāgojas gaismas apstākļiem, neatkarīgi ieslēdzoties un izslēdzoties, lai optimizētu gaismas kūļa formu. Tikpat raksturīgie vertikālie aizmugurējie lukturi tagad ir segmentēti, radot apliecinājumu inženiertehniskajam izaicinājumam pagarināt vienu lielu lukturi jumta līnijas garumā, vienlaikus arī radot mūsdienīgu klasiskā dizaina izskatu. Pamatprincipu turpinājums Līdzīgi XC40 jaunradei C40 aizsākums bija viena komandas dizainera spontāna skice. Tagad Jurija Zamkavenkas skice “attīstoties no sākotnējās idejas, iemiesojās reālā auto modelī”, skaidro ārējā dizaina izstrādes vadītājs T. Džons Maijers.

“Tas negadās ļoti bieži. Ja tā notiek, vienmēr attīstās dažas no raksturīgākajām idejām, jo šajā pirmajā skicē ir tik skaidra idejas izteiksme,” turpina T. Džons, piebilstot, ka automobiļa unikalitāte – tā paaugstinātā sēdpozīcija apvienojumā ar aerodinamisku formu – kļūst pavisam skaidra līdzās citiem automobiļiem uz ceļa.

“Viens no maniem iecienītākajiem šī automobiļa skatiem ir tā aizmugurējās septiņas astotdaļas, kas ļauj redzēt sānu un kupejas līnijas profilu,” saka T. Džons. “Var redzēt SUV elementus, jo automobilis balstās uz šiem patiešām lielajiem riteņiem, un tas ir šis spēcīgais, mazais modelis, taču ar ļoti slaidu jumta formu. Tā pamatā ir XC40 pamatīgums, taču daudz dinamiskākā veidolā. Šīs kombinācijas piešķir tam pilnīgi atšķirīgu iespaidu, vienlaikus saglabājot mūsu uzņēmuma pamatprincipus.”

Šie pamatprincipi ir atpazīstami pēc skandināviskās formu izteiksmes: elementi tiek izgriezti un izslīpēti no cietas formas, radot tīrības un izsmalcinātības izjūtu; nepārspīlēta pārliecība.

“Tas rada pamatīguma iespaidu, kas saistās arī ar drošības izjūtu,” saka T. Džons. “Neapzināti šķiet, ka tas ir jaudīgs nezvērs, kas spēj aizsargāt, tomēr mēs noslīpējām dizainu tā, lai padarītu to iespējami vieglāku un efektīvāku.” Daba un gaisma Ieviešot šos dizaina principus, kā arī iedvesmojoties no Skandināvijas ainavām ar to kluso noskaņu, gaismu un telpas plašumu, ārējā dizaina radītā pārliecība ir cieši saistīta ar salona dizainu, kuru raksturo dabas nomierinošā iedarbība. Tajā ir liels panorāmas stikla jumts, kas uzlabo salona gaisīguma sajūtu, nodrošinot maksimāli daudz gaismas īsajās ziemas dienās, savukārt gaišās vasaras naktīs sapludinot līniju starp ārpusi un iekšpusi.

“Zviedrijā lielāko daļu gada ir tumšs un pelēks, bet saulainā laikā krāsas atdzīvojas daudz spilgtāk nekā jebkur citur,” saka salona dizaina izstrādes vadītāja Liza Rīvsa. “Zāle izskatās zaļāka, jūra zilāka. Šeit tas atspoguļojas arhitektūrā: mājām tiek izmantots daudz stikla, lai maksimāli ieplūstu gaisma, un atklātie stāvu plānojumi izkliedē gaismu mājas iekšienē. Gaisma un daba ir spēcīgas šīs kultūras daļas, un tās ir svarīgas C40 interjera tēmas.”

Fjorda zilā krāsa, kurai gūta ierosme no dziļiem Skandināvijas rietumu piekrastes fjordiem, plūst no ārpuses un rada turpinājumu salonā, iekrāsojot lielas paklāja joslas, kas stiepjas no grīdas līdz tuneļa konsoles sāniem un priekšējām durvīm. Tas ir pamats no aizmugures izgaismotajiem, caurspīdīgajiem grafiskajiem elementiem instrumentu panelī un priekšējo durvju paneļos, kuri atspoguļo iespaidīgo, tomēr rāmo kalnu ainavu Zviedrijas Abisko nacionālajā parkā.

“Mēs noteicām parka reljefu un izmantojām kontūras, lai izveidotu abstraktu, digitalizētu dizainu ar slāņainu rakstu,” stāsta vecākā krāsu un materiālu dizaina vadītāja Rekha Meena. “Kad LED spuldžu gaisma izkliedējas uz virsmas, rodas patiesi skaists, noskaņojumu raisošs trīsdimensiju efekts.”

Ciešā saiknē ar dabu kā iedvesmas avotu izmantots liels daudzums ilgtspējīgu salona materiālu. Reljefie apdares paneļi daļēji ir izgatavoti no pārstrādātas plastmasas, savukārt paklājs ir izgatavots no 100 % pārstrādātas PET plastmasas pudelēm. C40 ir pieejams Volvo Cars pirmais salons bez ādas materiāliem – vienā apdares variantā izmantotas dabiski atjaunojamas vilnas šķiedras, bet otrajā variantā izveidota zamšādas tekstilmateriāla (arī izgatavots no pārstrādātas plastmasas) un mikrotehnoloģiskā materiāla kombinācija.

“Krāsu un materiālu dizaina komanda ir centusies izmantot viedus, novatoriskus un vieglus materiālus, kas ir ilgtspējīgi, pieskaņojoties gan C40 dizainam, gan transmisijai,” skaidro Rekha. “Pateicoties visām šīm jaunajām tehnoloģijām, kas attīstās mums visapkārt, krāsu un materiālu dizaineriem ir lielāka variāciju brīvība. Bioloģiskās izcelsmes materiāli ir daudz pievilcīgāki un novatoriskāki nekā āda, un tie padara automobili ilgtspējīgāku.”

Salona izkārtojums rada sakārtotības un pārdomātības iespaidu, kur galvenā nozīme ir funkcionalitātei. C40 atkārto XC40 “nepārblīvēta” dizaina principu, nodrošinot gudrus un pārdomātus veidus visu svarīgāko mantu glabāšanai rokas stiepiena attālumā. Minimālisms ir visaptveroša tēma, kas kļūst vēl uzskatāmāka, aplūkojot instrumentu paneli. Nākamās paaudzes simbols Vienā ilgtspējības vienādojuma pusē ir atjaunojamo un pārstrādājamo materiālu izmantošana, bet otrā pusē – automobiļa pilnīga elektrifikācija. Taču, lai skaidri paustu elektrifikācijas ideju, C40 arī atbilstoši jāizskatās, un tas ir panākts ar iezīmēm, kas sapludina kopā simbolismu un funkcionalitāti.

Jaunais riteņu dizains, kuram ierosme gūta no 2018. gada konceptautomobiļa Volvo 360c, uzlabo aerodinamiskās īpašības, vienlaikus radot dinamisku izskatu, kas pielāgots transmisijai; aizmugurējais spoilers gan raksturo, gan pastiprina automobiļa piespiedējspēku; jumta līnija palielina aerodinamisko efektivitāti, piešķirot tai funkcionālu, kā arī vizuālu saikni ar modeļu klāstu. Vēl ir elementi, kuri ļoti pārliecinoši atspoguļo modeļa būtību, piemēram, slēgtais radiatora režģis un kontrastējošais jumts.

“Lai simbolizētu elektromobiļa būtību, priekšdaļas dizains ir patiešām nozīmīgs,” atzīst Robins Peidžs. “Daļēji mūsu dizaina izteiksme ir saistīta ar patiesumu, un faktiski elektromobilim nav nepieciešama liela gaisa ieplūdes atvere. Šis automobilis ir cēlies no XC40, kuram bija nepieciešams radiatora režģis, tāpēc šis nav gadījums, kad varam to vienkārši ignorēt un izveidot ārkārtīgi zemu, pilnībā viengabalainu priekšpusi. Un mēs noteikti nevēlētos to izveidot šim automobilim, jo C40 ir izteiksmīgs priekšpuses dizains. Pateicoties izteiktām un skaidrām grafiskajām līnijām, mums izdevās labs risinājums. Līdz ar kontrastējošo jumtu, ko esam paredzējuši mūsu 40. sērijas elektromobiļu atšķiršanai, šis dizaina risinājums ir viena no sastāvdaļām, kas parāda mūsu virzienu uz pilnīgu elektrifikāciju.”

27.09.2021